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Virtual Reality


Virtual Reality (VR) is a technology that immerses users within 3D virtual worlds generated by computer.
Technological advances have made virtual worlds more and more immersive and interactive. One of the main objectives of VR is to vanish the line between the real and the virtual.
Users perceive VR through hardware devices that interact with their senses. VR displays allow users to visualize the virtual world. Other devices are used to register the user's position and to allow the user to interact with virtual objects, be able to walk, etc.
The VR displays in the market are usually very powerful but at the same time they are expensive. On the other hand, the technological advance of mobile devices has allowed them to be used as low cost VR systems.
This reserach topic brings VR to the common public. On the one hand, we focus on low-cost devices, trying to maximize their possibilities. On the other hand, we study all those features that make VR more immersive.
In addition, we study and develop educational and simulations such as, for example, simulators for learning how to use geology instruments.
 

People Involved in this Topic...

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Mg. Matías Selzer
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Dr. Nicolás Gazcón
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Dr. Martín Larrea
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Dra.Silvia M. Castro
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Dr. Ernesto Bjerg

Main Related Publications

 

Selzer, M. N., Gazcon, N. F., & Larrea, M. L. (2019). Effects of Virtual Presence and Learning Outcome using Low-end Virtual Reality Systems. Displays.

  
Selzer, M. N. (2019). Interacción humano computadora en ambientes virtuales. 

  
Tripi, F. N., Selzer, M. N., Biondi, J. A., & Larrea, M. L. (2018). Virtual and Augmented Reality Therapy Framework for Phobia Treatment. In XXIV Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (La Plata, 2018).

  
Selzer, M. N., Gazcón, N. F., Trippel Nagel, J. M., Larrea, M. L., Castro, S. M., & Bjerg, E. A. (2018). Tecnologías inmersivas aplicadas: realidad virtual y aumentada. In Workshop de Investigadores en Ciencias de la Computación (Vol. 20). 

  
Selzer, M. N., Arriata, E., Segovia, L., Gazcón, N. F., & Larrea, M. L. (2017, August). Modelos de interacción y aplicaciones en realidad virtual mediante dispositivos móviles. In XIX Workshop de Investigadores en Ciencias de la Computación (WICC 2017, ITBA, Buenos Aires).

  
Soulier, K. E., Selzer, M. N., & Larrea, M. L. (2017). Estimating Illumination Direction for Augmented Reality in Real-Time by using Low-Cost Sensors. Journal of Computer Science & Technology17.

  
Selzer, M. N. (2016). Interacción humano computadora mediante interfaces hápticas en RV. In Congreso Internacional de Ciencia y Tecnología (Vol. 3).

  
Soulier, K., Selzer, M. N., & Larrea, M. L. (2016). Real-Time Estimation of Illumination Direction for Augmented Reality with Low-Cost Sensors. In XXII Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (CACIC 2016).

  
Selzer, M. N., & Larrea, M. L. (2015). AnArU, a virtual reality framework for physical human interactions. In XXI Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (Junín, 2015).

  
Selzer, M. N., & Larrea, M. L. (2015). AnArU, a virtual reality framework for physical human interactions. J. Comput. Sci. Technol. Vol 15. 

  
Magario, B. E., Selzer, M. N., Larrea, M. L., Manresa Yee, C., & Más Sansó, R. (2013). Interacción Humano Computadora para personas con capacidad motriz disminuida mediante un dispositivo Wiimote. In XVIII Congreso Argentino de Ciencias de la Computación.

  
Martig, S. R., Castro, S. M., Larrea, M. L., Escarza, S., Escudero, M., Ganuza, M. L., ... & Di Luca, S. (2012). Interfaces no convencionales. In XIV Workshop de Investigadores en Ciencias de la Computación.

  
Martig, S. R., Castro, S. M., Larrea, M. L., Escarza, S., Escudero, M., Ganuza, M. L., Urribarri, D. K., ... & Flores Choque, D. (2009). Interfaces no convencionales. Su impacto en las interacciones. In XI Workshop de Investigadores en Ciencias de la Computación (WICC 2009).

  
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